Hellasbc
Image default
Aanbiedingen

Met uw smartwatch in auto

export auto opkopers

 

auto verkopen 

tweedehands auto

 

Al tientallen jaren proberen grote technologiebedrijven efficiënte slimme horloges te ontwikkelen. De ontwikkeling van dit slimme horloge is enkele jaren versneld en autofabrikanten hebben er nu op gereageerd. Met behulp van slimme horloges is het mogelijk om de auto op afstand op te warmen, de kilometerstand te checken of wanneer de auto verder onderhoud nodig heeft, dat wordt allemaal snel gerealiseerd.

Mensen willen altijd en overal toegang hebben tot de auto, zelfs in de auto. Smartphones zijn in toenemende mate aanwezig in ons dagelijks leven en onlangs is er een nieuwe technologietool toegevoegd: slimme horloges. Autofabrikanten moeten ook met de tijd meegaan en proberen het gebruik van smartphones en smartwatches op verschillende manieren in auto’s te integreren.

Geïntegreerde smartphoneauto

Verschillende autofabrikanten hebben nieuwe software in hun auto’s geïnstalleerd, waardoor bestuurders hun smartphones handsfree kunnen bedienen en altijd in contact kunnen blijven met de buitenwereld onderweg. Ford SYNC-technologie is een voorbeeld. De technologie is eigenlijk een geavanceerde vorm van handsfree bellen via Bluetooth. De bestuurder kan de smartphone bedienen via spraakopdrachten op het stuur. Tegenwoordig zoeken autofabrikanten naar meer integratie tussen smartphones en hun auto’s. Al in 2013 ontwikkelden Hyundai Motors en LG een technologie waarmee bestuurders hun auto op afstand kunnen besturen. Hyundai Motor hoopt deze nieuwe technologie te gebruiken om bestuurders de mogelijkheid te geven om via de smartphone te controleren of de deuren en ramen gesloten zijn, of de auto nog voldoende brandstof heeft, of de verlichting is uitgeschakeld, enz.

Van smartphone tot smartwatch

Deze integratie tussen auto’s en smartphones heeft veel voordelen en ook autofabrikanten hebben deze voordelen gezien. De digitale markt ontwikkelt zich echter razendsnel en om op de hoogte te blijven moeten autofabrikanten met de tijd meegaan. Daarom willen steeds meer autofabrikanten nu een vergelijkbare technologie ontwikkelen om de verbinding tussen auto’s en nieuwe apparatuur te waarborgen. De huidige hype? Slim horloge. De gevestigde programma’s kunnen naar verwachting een goede verbinding tussen de auto en de smartphone tot stand brengen en zullen nu ook geschikt zijn voor compatibiliteit met slimme horloges. Veel autofabrikanten zoals Volvo, Tesla en BMW hebben dergelijke toepassingen zelfs ontwikkeld of zijn nog in ontwikkeling.

Volvo staat klaar

Volvo ontwikkelt al enkele jaren nieuwe technologieën. Volvo On Call, gelanceerd in 2001, is zelfs een van ’s werelds eerste geavanceerde verbindingssystemen voor personenauto’s. Volvo On Call was aanvankelijk een beveiligingssysteem, maar bij een ongeval, diefstal of crash kon de chauffeur snel contact opnemen met de desbetreffende hulpdiensten. Bij de lancering van het product in 2001 werd het systeem gebruikt met een ingebouwde simkaart. De technologie is door de jaren heen gemoderniseerd. Zelfs vandaag de dag heeft Volvo On Call nog steeds deze originele beveiligingsfuncties, maar nu zijn deze functies aangevuld en kunnen deze nieuwe functies zorgen voor meer connectiviteit tussen auto’s en smartphones of smartwatches.

Smartwatch achter het stuur

Callen achter het stuur is verboden. Met al deze nieuwe functies kunt u uw smartphone veilig en handsfree in uw auto gebruiken. Het is echter onduidelijk of de nieuwe integratie tussen slimme horloges en auto’s legaal is. In Nederland is het dragen van een smartwatch als chauffeur bijvoorbeeld verboden. Het is niet toegestaan ​​om de telefoon achter het stuur te plaatsen. De wet omvat ook het dragen van mobiele apparaten om de pols. Als u in Nederland rijdt, kunt u uw smartwatch het beste verwijderen om te voorkomen dat u een boete van honderden euro’s krijgt. België heeft ook de kwestie van slimme horloges besproken, maar de wet op het gebruik van slimme horloges is nog niet duidelijk. De politie behandelt een smartwatch niet als een mobiele telefoon, maar je mag geen smartwatch gebruiken als je achter het stuur kijkt. Iedereen die wordt gestraft voor het gebruik van een smartwatch, moet hoop hebben op de welwillendheid van de rechtbank. Vervolgens beslist de politierechter of het smartwatch een smartphone of een horloge is.

Wij kunnen alle vragen voor u regelen en een redelijke prijs voor uw auto voorstellen!

https://auto-verkopen-belgie.com/nl/info/twee-de-hand-auto/