Small business management verwijst naar het proces van afstemming en coördinatie van alle aspecten van een kleine onderneming, of het nu gaat om het beheer van uw werknemers, leveranciers, bedrijfsfinanciën, de routekaart of het uitvoeren van uw dagelijkse taken.
Het beheren van een klein bedrijf stelt de eigenaar voor een aantal unieke uitdagingen. Afgezien van de kennis van de grondbeginselen van kleine ondernemingen, moet u ook kennis hebben van financieel beheer, human resource management en de wet- en regelgeving met betrekking tot uw bedrijf.
Wat is de definitie van een klein bedrijf? Volgens het US Census Bureau is ongeveer 99,7% van alle bedrijven in de Verenigde Staten een klein bedrijf. Hoewel er geen consensus bestaat over wat een klein bedrijf is, beschouwt de Small Business Administration (SBA) gewoonlijk een bedrijf met minder dan 500 werknemers als een klein bedrijf.
Afgezien van het aantal werknemers gebruikt de SBA nog andere factoren om te bepalen of een bedrijf een klein bedrijf is. Bijvoorbeeld, heeft het bedrijf zijn hoofdkantoor in de VS en is het daar actief, is het een minderheidspeler, is het onafhankelijk, is het een winstgevende onderneming enz.
De reden waarom bedrijven als kleine bedrijven worden geclassificeerd is dat het management en de operationele kwesties van deze bedrijven sterk verschillen van die van grote ondernemingen. Door zichzelf als een klein bedrijf te definiëren, kunt u contracten in de wacht slepen en gebruik maken van bedrijfsleningen van de overheid. U krijgt ook toegang tot instrumenten waarmee u kunt concurreren met grotere bedrijven.
In tegenstelling tot grote bedrijven hebben kleine bedrijven beperkte budgetten, veel minder bureaucratie en richten ze zich misschien alleen op een regionaal geografisch gebied. Ze zijn vaak gericht op het leveren van hoogwaardige klantenservice en het gebruik van creativiteit en innovatie om betere producten en diensten te creëren.
Wat is Small Business Management? Van het oprichten van een bedrijf, het bepalen van de financieringsbehoeften, het managen van werknemers, het toezien op marketing en reclame en het beheren van uw eigen tijd, houdt small business management in dat u alle aspecten van het bedrijf coördineert om ervoor te zorgen dat het blijft groeien en succes boekt.
Hier zijn de tien dingen die u moet weten over het beheer van kleine bedrijven:
Maak een businessplan Om een effectief ondernemingsplan op te stellen, schetst u de doelstellingen van uw bedrijf en geeft u een beknopte beschrijving van uw bedrijf en de producten of diensten. Voeg details toe over de markt die u gaat betreden, uw marketing- en verkoopplannen en uw financiële prognoses.
Bekijk uw zakelijke doelstellingen regelmatig om te zien wat er is veranderd, wat er is bereikt en wat er moet worden herzien.
Scheid uw persoonlijke en zakelijke financiën Aangezien de belastingen voor u en het bedrijf afzonderlijk worden berekend, is het noodzakelijk om aparte persoonlijke rekeningen te openen die alleen voor zakelijke transacties bestemd zijn.
Bepaal de financieringsbehoeften Als u een nieuw bedrijf start, is de financiering van de activiteiten van het bedrijf de hoogste prioriteit. Of u nu kiest voor persoonlijke investering, angel-investering, starterscentra, bankleningen of overheidssubsidies, het is belangrijk om uzelf vertrouwd te maken met de voor- en nadelen van deze financieringsbronnen en de criteria die zij gebruiken om het bedrijf te evalueren.
Huur de juiste mensen in Als u wilt dat uw bedrijf bloeit, is het belangrijk om gemotiveerde, energieke en goed opgeleide mensen in dienst te nemen, die eerder op zoek zijn naar succes dan naar snel geld verdienen. Als eigenaar van een klein bedrijf moet u weten hoe u waardevolle werknemers kunt behouden door ze extraatjes aan te bieden zoals flexibele roosters, happy hours en teambuildingactiviteiten.
Train uw werknemers Zelfs als u de slimste mensen ter wereld aanneemt, zal het enige tijd duren voordat ze de ins en outs van uw bedrijf begrijpen en uitvinden hoe ze dingen moeten samenvoegen om langetermijndoelen te bereiken. Daarom is een goede opleiding van uw werknemers van vitaal belang voor een klein bedrijf. Maak een opleidingsplan waardoor uw werknemers zich competenter en sterker voelen in hun job.
Houd uw financiën in de gaten Wanneer u een nieuw bedrijf start, is het gemakkelijk om bij te houden hoeveel geld er binnenkomt en uitgaat. Naarmate uw bedrijf groeit, kan deze taak echter een hoofdpijn worden. Daarom moet u een fulltime boekhouder in dienst nemen of investeren in een eenvoudig te gebruiken boekhoudprogramma dat u helpt uw financiën bij te houden en uw kostbare geld te besparen.
Investeer in Marketing In een wereld waar merken voortdurend concurreren om de aandacht van de consument, moeten kleine bedrijven hun weg naar de mensen forceren, hen iets waardevols laten zien en hen op de een of andere manier laten luisteren naar hun verhaal. Onderzoek de verschillende reclame- en marketingopties voor kleine bedrijven voordat u een marketingmodel kiest dat het beste werkt voor u en het bedrijf.
Time management is van cruciaal belang voor eigenaren van kleine bedrijven. Een deel van het beheren van uw tijd omvat de mogelijkheid om werk te delegeren aan die geweldige medewerkers die je hebt ingehuurd en opgeleid – vooral taken die je niet echt leuk om te doen of die je weet dat je niet erg goed in bent.
|
https://www.newbusinessmanagement.com/ |
